Pivašiūnų gimnazijos mokiniai – konkurso
,,2021 metais linkiu Lietuvai, kad...“, dalyviai
2020 metai pateikė daug iššūkių ir išbandymų ne tik Lietuvos piliečiams, bet ir pačiai valstybei. Besibaigiant metams norisi visus blogus dalykus palikti praeity ir į naujus metus įžengti nusiteikus pozityviau.
Kasmet šventiniu laikotarpiu linkime savo artimiesiems, kad ateinantys metai būtų geresni, produktyvesni ar kūrybiškesni. Gruodžio mėnesį Valstybės pažinimo centras pakvietė Lietuvos mokyklų mokinius gero linkėti ne tik artimiesiems, bet ir Lietuvos valstybei! Šiame konkurse nusprendėme sudalyvauti ir mes, II gimnazijos klasės mokiniai. Kartu su auklėtoja Sigita Uloniene subūrėme savo klasę ir sugalvojome linkėjimą Lietuvos valstybei 2021 metams. Nors prizinės vietos ir nelaimėjome, tačiau gavome gražių dovanų bei padėką.
Reda Kerevičiūtė, II gimn. kl. mokinė
|
Kinų išradimai ir istorijos pamoka kitaip
Mokomės nuotoliniu būdu jau 4 mėnuo. Todėl norint sudominti vaikus savo mokomuoju dalyku kartais reikia pasukti galvelę. Su 8 klasės mokiniais mokėmės apie tolimąją Rytų šalį- Kiniją viduramžiais. Sužinojome, kad kinai pelnytai vadinami pasaulio išradėjais. Na, o kad mokytis apie jų išradimus būtų smagu ir įdomu, nutarėme pasirinkti vieną kinų išradimą ir pristatyti jo istoriją plačiau. Šiuo metu mums visiems sėdintiems prie kompiuterių ekranų trūksta fizinio aktyvumo, todėl ir užduotis mokiniams buvo ne tik pasidomėti išradimo istorija, bet ir pasirinkto išradimo pavadinimą pavaizduoti sniege. Taigi mokymąsi susiejome su pramoga Ir pasimokėme ir lauke padūkome.
Istorijos mokytoja metodininkė Jolita Staselienė
|
Akcija „Paukštelių globa žiemą“
Šaltos ir snieguotos žiemos yra tikras išbandymų metas mūsų krašte žiemoti pasilikusiems paukščiams: sniegas uždengia ir taip negausias maisto atsargas, o paspaudęs šaltukas jas dar tvirčiau užrakina ir padaro sunkiai pasiekiamas. Norėdami padėti likusiems Lietuvoje žiemoti paukščiams 5 klasės ir pailgintos dienos grupės mokiniai su mokytoja A. Kazlauskaite-Vainickiene vykdo akciją „Paukštelių globa žiemą“, kurios tikslas padėti paukščiams įveikti žiemos negandas, ugdyti vaikuose meilę ir atjautą gamtai. Akcijos metu mokiniais susipažįsta su Lietuvoje žiemojančiai paukščiais, skaito tekstus apie jų globos svarbą, tinkamą lesinimą, lesyklėlių gaminimo būdus, jas gamina, kabina, lesina sparnuočius ir dalijasi užfiksuotomis akimirkomis.
Paukščių globa žiemą – tai ne vien malonumas jaustis atliekant gerą darbą, bet ir puiki galimybė iš arčiau pažinti patiems ir padėti pažinti vaikams mūsų krašte žiemoti pasiliekančius paukščius, mokinti juos gerumo, atsakingumo, vaizdžiai paaiškinti gamtoje vykstančius procesus. Tačiau svarbiausia tai, kad paukščių lesinimas žiemą yra reali pagalba sparnuočiams išgyventi sunkųjį metų laiką.
Kol kas sunku prognozuoti visos žiemos charakterį. Žiema yra žiema. Jeigu mūsų pagalba padės žiemojantiems paukščiams, jausime atlikę tikrai gerą darbą.
Pailgintos dienos auklėtoja A. Kazlauskaitė-Vainickienė
|
Projektas „Noël en France“ kaip mokymo metodas prancūzų kalbos pamokose
Projektas – aktyvusis mokymo metodas, ugdantis bendrąsias kompetencijas bei sudarantis galimybes ugdyti kelių dalykų žinias bei gebėjimus, paįvairinantis ir efektyvinantis ugdymo procesą. Tai metodas, kurį naudojant mokymas ir mokymasis tampa įdomesnis, greitesnis ir paprastesnis, o mokinių įgytos žinios gilesnės, labiau apibendrintos. Projektai – įdomus ir naudingas mokymo proceso fragmentas, skatinantis mokinių smalsumą, iniciatyvą, pasitikėjimą savo jėgomis, keliantis mokymosi motyvaciją.
II klasės gimnazistai vykdė projektą „Noël en France“ prancūzų kalbos pamokose. Jo metu buvo siekiama susipažinti ir supažindinti mokinius su Prancūzijos Kalėdų papročiais ir tradicijomis, padėti geriau pažinti šalį, plėsti žodyną, taikyti įvairias IT programas pristatant surinktą medžiagą, skatinti kūrybiškumą.
Toks mokymo metodas mokiniams patinka, nes atskleidžia tam tikro mokomojo dalyko praktinę reikšmę, geriau įsimenama reikiama informacija, ugdomas kritinis mąstymas ir savarankiškumas, mokomasi laiko, darbo planavimo, viešosios kalbos, kalbos kultūros.
Projektai praplečia mokinių akiratį, ugdo įvairius jo gebėjimus (analizuoti, lyginti, daryti išvadas, komunikuoti, apibendrinti). Projektinių pamokų metu ugdomi bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai tarp mokytojo ir mokinių. Psichologiniu aspektu projektai suteikia ir emocinį atspalvį (mokinys didžiuojasi savo padarytu, gerai įvertintu darbu, labiau pasitiki savimi, ugdomas pareigos, atsakomybės jausmas).
Prancūzų kalbos vyr. mokytoja A. Kazlauskaitė - Vainickienė
|
|
|